Sula's Sketchbook
#21
@Chavreaper: Thank you man :)

Here, today's train wreck.
I could polish this one, but since it was my first time painting glass from life, I think I should just do one more instead of wasting time just polishing render. Trying to figure out the way reflection works should be more productive.

[Image: Life-painting-03.jpg]

Reply
#22
Love your sketches and all of the studies!!!
Reply
#23
Quick bump here :)
Still kinda busy, been reading more than sketching :( Going to fix that asap.
Salvaged sketch from the weekend:
[Image: Salvaged-sketch.jpg]

Reply
#24
Got tired of only messing with pencils. I don't like the results at all.. so decided to take break and go back to colors.

Here, screencap study and quick and sloppy application:
[Image: Screencap01.jpg]
[Image: ScreencapApplication01.jpg]

I am going to do a lot of Dexter studies, my box of DVDs just arrived :D

Reply
#25
This screencaps studies are proving to be much of a challenge than I have expected. There is so much.. saturation...
Anyway, I was kinda dumb not post the ref for the last one. Here is this study, the ref, and I am going to try and apply it.

Anyway, planning on doing much more of these. I used to say I was good with colors, that it was strongest point, but now.. lol. I feel like a newbie.
[Image: Screencap02ref.jpg]
[Image: Screencap02.jpg]


Quick dirty application. You know, I am loving the challenge :D
Color on his shirt are pretty off.. have to try it again later.
Fixed a bit. At least look like a shadow now.
[Image: ScreencapApplication02.jpg]

Reply
#26
Hi, nice studies, I like your life drawing and the photo study, but I want to see more of your sketches! lol. btw, I just started watching Dexter after all this time, it's good!
Reply
#27
Dennis, when making the grid are you actually drawing it on top of the original and then moving it to the study as a frame of reference? Sorry if it seems obvious, just thought I would give this a try and don't want to be cheating myself on my studies.
Sula sorry for dropping this in your sketchbook. Thought I was quoting Dennis and I effed it up.
Your studies are looking great, wish I could provide a comment with more insight than that.

Reply
#28
(02-29-2012, 04:54 AM)Grundalug Wrote: Dennis, when making the grid are you actually drawing it on top of the original and then moving it to the study as a frame of reference? Sorry if it seems obvious, just thought I would give this a try and don't want to be cheating myself on my studies.


@Grundalug, what I have done about the grid is something like this: I open the image I am going to use as reference, place photoshop guide that will allow me to find major masses of the images, than I go to image>duplicate and clear the canvas.
This way I have the same guides and the same canvas size on both images.
It feels a bit like training wheels, that's why I am still sketching once without grid, once with the grid and checking what I have missed on my gridless study. I can tell you the differences are becoming smaller.

And thank you ;)

@Ryk: haha thanks man! I will try to scan some and post it. Just can't promise when. I really suck with pencils lol

Reply
#29
Ursula, you're doing great in here. the studies look good and you're on a good path. keep at it!
and might i say - that salvaged elf sketch.. god daayum.

Reply
#30
Okay, here it is. Ryk aksed for it, and well, see, drawing is my weakest point.
Everytime I try to draw I end redoing it a lot because its never what I had in mind. I think I will have to just learn to live with this, and keep trying.

Anyway:
Been playing an asian game, they have a cool concept for the sorceror class. Even if my protfolio is overstuffed with portrait like art, I decided to portray the class. I started doing a few quick studies:
[Image: SB-06.jpg]

Then trying to nail down the pose. The last one was ALMOST it:
[Image: SB-07.jpg]

And this last one's where I get closer, may get her hand tilted back again, I think it was reading better..
I.. don't know. lol
[Image: SB-08.jpg]

But like I said, I don't know if I want to spend more time painting character art that does not work as a full illustration. Planning images and making them work is sort of my big challenge now, and I think I will just go back and try to flesh out some more sketches :)

Reply
#31
Really like the 3rd one here. Very cool pose! Has a kind of deadly but sexy vibe to it, haha. They are all pretty cool variations though.

(03-01-2012, 08:21 AM)SulaMoon Wrote: [Image: SB-07.jpg]


Reply
#32
Okay.
I need to freak out at a little less :p
Painted this to relax a bit.
Its actually a image I redo from time to time, this is the 3rd time. First one from 2006: http://sulamoon.deviantart.com/gallery/#/dgsgb0 , second one from 2010: http://sulamoon.deviantart.com/gallery/#/d2tnars and this one:

[Image: Dragon-eye-2012-2.jpg]

Reply
#33
Thanks Sula , didn't realize you got back to me on that.

Reply
#34
Cool stuff, love the pencil sketches of the sorceress, you're really skilled at it :)

Some nice reflections going on in your reptile eye!

Reply
#35
@Grundalug: it's cool man, I was kinda silly to post it here lol. Thanks for stopping by again :)

@Tooth: thank you man!

Here, today's harvest.

[Image: SB-09.jpg]

Reply
#36
love your work. that Reptilian eye is beautifully rendered. keep up the great work!

Edit*

Also, I hope you have a wonderful birthday :) cheers!
Reply
#37
love the last post, sweet lines :D

Reply
#38
@Rich4art: thank you man :)

Here, having some fun after doing some comp studies like Dan suggested on the live stream. Going back to comp studies first thing tomorrow...
[Image: Color-sketch-01.jpg]

Reply
#39
Testing new Photoshop brush.

[Image: waterlady-copy.jpg]

Reply
#40
cooool brush test. Reminds me of Jell monsters from Monster Rancher.

Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)